Filmowe spotkanie z przedstawicielami ssaków udomowionych oraz dziko żyjących. Scharakteryzowano cechy typowe dla ssaków, odróżniające je od innych zwierząt m.in.... Zobacz pełny opis
Filmowe spotkanie z przedstawicielami ssaków udomowionych oraz dziko żyjących. Scharakteryzowano cechy typowe dla ssaków, odróżniające je od innych zwierząt m.in. żyworodność, pokrycie skóry sierścią, obecność gruczołów mlecznych, ssanie mleka matki, zróżnicowanie zębów, stałą temperatura ciała. Sfilmowano zwierzęta żyjące wFilmowe spotkanie z przedstawicielami ssaków udomowionych oraz dziko żyjących. Scharakteryzowano cechy typowe dla ssaków, odróżniające je od innych zwierząt m.in. żyworodność, pokrycie skóry sierścią, obecność gruczołów mlecznych, ssanie mleka matki, zróżnicowanie zębów, stałą temperatura ciała. Sfilmowano zwierzęta żyjące w gospodarstwach wiejskich, m.in. krowy z cielętami, maciorę z prosiakami, kotkę z kociętami, zwracając uwagę na sposób przyjmowania pokarmu przez młode. Dzieci, pełniące rolę narratorów, obserwują ssaki dostrzegając podobieństwa między ssakami i człowiekiem. Na przykładzie nowo narodzonej owieczki scharakteryzowano żyworodność ssaków. Pokazano także ssaki dziko żyjące, m.in. jelenie, daniele, żubry, nietoperze, jeże, niedźwiedzie oraz omówiono ich cechy przystosowawcze do środowiska. [opis dystrybutora]
Film wyprodukowano w Wytwórnii Filmów Oświatowych w Łodzi na zamówienie Ministerstwa Oświaty i Wychowania.
Film rozpowszechniany był na kasetach wideo jako pomoc dydaktyczna w kształceniu zintegrowanym i na lekcjach przyrody w szkole podstawowej. Kasety nosiły tytuły odpowiednio ŚRODOWISKO SPOŁECZNO - PRZYRODNICZE 1 (dystrybucja - Studio Filmów Edukacyjnych "NAUKA") oraz PRZYRODA 10. ZWIERZĘTA I ROŚLINY (dystrybucja - Studio Filmów Edukacyjnych "NAUKA").
Przy produkcji filmu poproszono o konsultację naukową biologów: Helenę Podsiadło, Waldemara Pilniaka, Bronisława Wołoszyna.